Neka svaki korak bude važan – aktivirajte skriveni pedometar na iPhoneu

    Zdrav život ne treba biti težak ili kompliciran. Uživajte u nevjerojatno dobrim zdravstvenim prednostima hodanja te svakodnevno brojite prijeđene korake svojim iPhoneom. Pokazat ćemo vam kako možete aktivirati skrivenu značajku brojača koraka.

    Hodanje je prva vježba koju preporučuju svi liječnici za bolje fizičko i mentalno zdravlje, te za poboljšanje raspoloženja. Ako imate sjedilački posao, te dane provodite na stolcu pred računalom, fizička je aktivnost vrlo važna. A što je jednostavnije od hodanja? Za šetnju ne trebate biti u vrhunskoj formi, a trebaju vam samo udobne tenisice te malo vremena. I naravno, potpuno je besplatno.

    Zašto brojati korake?

    Među brojne prednosti hodanja mogu se ubrojiti poboljšanje imuniteta, snižavanje šećera u krvi, smanjenje mogućnosti oboljenja od srčanih bolesti, sagorijevanje kalorija, poboljšanje raspoloženja i kreativnog razmišljanja, te još mnogo toga. Jesmo li vas već uvjerili? U tom slučaju sigurno ćete htjeti znati koliko hodate svaki dan. Iako se preporučuje 30-minutna dnevna šetnja bržeg tempa, češće tu šetnju odradimo dok obavljamo kućanske poslove, odlazimo u trgovinu te generalno obavljamo dnevne poslove. A kako je svaki korak važan, pametno je brojati ih. Dobra vijest je da vam ne treba nikakav poseban uređaj za to. Svoje korake možete brojati i na iPhoneu.

    Kako brojiti korake na iPhoneu

    Postoje dva načina da svoje prijeđene korake brojite na iPhoneu: 1. uporabom zadane funkcije brojača koraka u aplikaciji Zdravlje ili 2. odabirom jedne od brojnih aplikacija trećih strana.

    Prednosti zadane funkcije očigledne su: već je ugrađena u aplikaciju Zdravlje, lako se upotrebljava i pouzdana je. Štoviše, savršeno je usklađena s hardverom – poseban čip iz M-serije zadužen je za prikupljanje svih senzorskih podataka s akcelerometra, žiroskopa i kompasa koji su ugrađeni u vašem iPhoneu, te na temelju njih prepoznaje i mjeri kretanje. Zahvaljujući tom čipu, vaš iPhone može učinkovito i precizno mjeriti svaki vaš korak. Samo je potrebno da tu funkciju aktivirate.

    Upotreba aplikacije Zdravlje za Brojanje koraka

    Prvo trebate omogućiti praćenje pokreta na svom iPhoneu, ako ta funkcija nije već uključena.

    Postupak je vrlo jednostavan:

    1. Otvorite Postavke > Privatnost > Pokret & Kondicija.
    2. Uključite prekidač za Praćenje kondicije.

    Od sada će vaš iPhone pratiti vaše korake. Sada trebate aktivirati praćenje koraka u aplikaciji Zdravlje. Ako već niste, upišite svoju visinu kako bi uređaj točnije procijenio dužinu vašeg koraka.

    Da biste to napravili:

    1. Otvorite aplikaciju Zdravlje.
    2. Dodirnite karticu Zdravstveni podaci na dnu zaslona.
    3. Odite na Mjere tijela.
    4. Dodirnite Visina, dodirnite ikonu + te upišite svoju visinu. Ako želite, možete unijeti i podatke za težinu.

    Dodajte korake radnoj površini u aplikaciji Zdravlje

    Kako biste dodali brojanje koraka u pregled Današnje obavijesti u aplikaciji Zdravlje, morate tu značajku dodati u Omiljeno.

    1. Dodirnite karticu Zdravstveni podaci.
    2. Odaberite Aktivnost.
    3. Idite do opcije Koraci i odaberite je.
    4. Uključite prekidač Dodaj u omiljeno.

    Sada lako možete pratiti svoje korake u aplikaciji Zdravlje. Nažalost, nema widgeta za tu značajku u pregledu današnjih obavijesti, pa ako želite vidjeti prijeđene korake bez otvaranja aplikacije Zdravlje, upotrijebite neku aplikaciju treće strane. Među najboljim i najpouzdanijim je popularna aplikacija Pedometer++.

    Uporaba aplikacije Pedometer++ za brojanje koraka

    Pedometer++ je odlična i besplatna aplikacija koja broji vaše korake. Upotrebljava podatke iz ugrađenog senzora, prikazuje vaše prijeđene korake, te – ako želite – u obliku widgeta u pregledu današnjih obavijesti.

    Štoviše, omogućuje vam i postavljanje dnevnog cilja (zadana vrijednost je 10.000 koraka dnevno). Vaša postignuća jasno se prikazuju u grafikonu – ako ste daleko ispod cilja, traka će biti crvene boje. Kako se budete približavali cilju, mijenjat će se u narančastu, te postati zelena kada ostvarite zadani cilj. Svaki mjesec dobivat ćete izazove, koji će vas uz razne nagrade motivirati da više hodate. Također, nakon što instalirate ovu aplikaciju, obavezno joj dajte dopuštenje da upotrebljava podatke Kretanja.

    Koliko koraka dnevno trebate napraviti?

    Pedometer++ i niz drugih sličnih aplikacija i fitnes uređaja automatski postavlja cilj od 10.000 koraka dnevno. Je li taj broj, koji većina ljudi teško ostvari svaki dan, zbilja točan? Premda odlično izgleda, brojku od 10.000 koraka nasumično je odabrala jedna japanska marketinška tvrtka sredinom 60-ih prilikom reklamiranja prvog nosivog uređaja za brojanje koraka zvanog manpo-kei (brojač 10.000 koraka). Ta je brojka još tada dovedena u pitanje kao realna.

    Međutim, tajna zdravog života nije nužno u postizanju dnevnih kvota. Poanta je u tome da težimo aktivnijem životu. Ako redovito vozite bicikl ili plivate ili vježbate jogu, ne trebate brinuti ako ne prijeđete dovoljno koraka svaki dan. Najbolje je da sami postavite cilj koji je vama dostižan. S vremenom ga možete povećati. Samo se krećite. Ako radite za računalom, ustanite i prošećite dvije tri minute što češće možete, smanjite vrijeme provedeno uz televiziju, umjesto lifta, koristite stepenice, zadnju stanicu do kuće prehodajte. Brojanjem koraka samo ćete više osvijestiti svoje dnevno kretanje. I nemojte zaboraviti, svaki je korak važan.

    Imate li vi dnevni cilj prijeđenih koraka? Ako da, koju aplikaciju upotrebljavate za praćenje koraka?